Quaderns d’animació i Educació Social Revista semestral para animador@s y educador@s sociales
© Lorem ipsum dolor sit Nulla in mollit pariatur in, est ut dolor eu eiusmod lorem 2012
EDITORIAL CREDITOS Nº ANTERIORES ESTUDIOS ENSAYOS EXPERIENCIAS FORMACIÓN TIEMPO DE BLOGS PORTADA

   

     EXPERIENCIAS

Diversitats. Interculturalitat i música per a la cohesió social i participació

Josep Mª Aragay Borràs

Col·laborador del projecte Diversitats d'Educació Sense Fronteres

Des dels anys anys 60, els músics i artistes de diverses disciplines s'han anat qüestionant - cada vegada més - l'eficàcia

de les formes artístiques tradicionals. Tan des de l'associacionisme com des de les polítiques públiques així com des de

l'àmbit formal i  el no formal, s'estan realitzant activitats artístico-educatives que posen l'accent en el desenvolupament de

les persones i les comunitats per tal que aquestes esdevinguin agents del seu propi canvi.

Since the 60s, musicians and artists from various disciplines have been questioning - increasingly - the effectiveness of

traditional art forms. So from the association and from public policy as well as from formal and non-formal level, are

realizing artistic and educational activities that emphasize the development of individuals and communities so that these

will become agents of their own change.

Ateneus de fabricació vs bancs d’aliments. Quin model de cultura volem?

Antonio Alcantara Ateneu 9 Barris. Barcelona   El Centre de Creació Digital promogut per l’ajuntament de Barcelona, al barri de Ciutat Meridiana del districte de 9 Barris, ha estat okupat pels veïns del barri per fer un Banc d’Aliments.    A maig del 2011 Xavier Trias en la seva campanya per l'alcaldia de la ciutat de Barcelona va anunciar el que per ell era un   projecte "revolucionari”. L’actual regidor d'Urbanisme, Antoni Vives explicava que es tractava d’ubicar al barri de Ciutat Meridiana el Fab Lab Barcelona, ​​un centre de producció i investigació digital promogut pel Massachussets Institute of Technologie (MIT). També instal·larien un altra centre al barri de les Corts i si la proposta funcionava a mig termini generarien una xarxa del que anomenarien centres cívics de segona generació. The Center for Digital sponsored by the city of Barcelona in the district of Ciutat Meridiana District 9 Barris has been squatted by local residents for a food bank. In May 2011 Xavier Trias in his campaign for mayor of Barcelona announced that he was a project "revolutionary." Current Councillor for Urban Planning, Antoni Vives explained that this was the place district of Ciutat Meridiana Fab Lab Barcelona, a digital production facility and research sponsored by the Massachusetts Institute of Technologie (MIT). would install also another center in the district courts and whether the proposal would generate a medium-term work network of community centers we call second generation.

Circ i lleure: Una relació tan precària que es fa impossible.

Pilar Serrat, artista i professora de circ, coordinadora de la Comissió Formació APCC- Associació Professionals Circ Catalunya Antonio Alcántara, educador social, coordinador Àrea Formació i Circ Social Ateneu Popular 9 Barris i membre Comissió Formació APCC Anys de construcció col·lectiva i de dur treball fan que les propostes educatives que sorgeixen des dels espai de formació de circ de Catalunya, i dels i les formadores de circ formats en ells, siguin cada cop mes de gran qualitat pedagògica. Així ho demostren els projectes educatius realitzats al llarg d’aquests anys, molts d’ells en coordinació amb institucions educatives públiques. És un plus pedagògic. El circ és utilitzat com a eina educativa, amb uns paràmetres que n’asseguren la seva qualitat. Així la ràtio d’alumnes, els espais, la planificació i l’avaluació i també el seu seguiment pedagògic, són indicadors de la feina ben feta. Years of collective construction and hard work make the educational proposals arising from circus training space in Catalonia, and circus trainers and trained them to be more and more high quality teaching. This is demonstrated educational projects completed over the years, many of them in collaboration with educational institutions. Teaching is a plus. The circus is used as an educational tool, with parameters that assure its quality. Thus the ratio of pupils, spaces, planning and evaluation and monitoring pedagogical also are indicators of a job well done.

CRONICAS DE EDUCACION SOCIAL Y ANIMACION SOCIOCULTURAL

PERCY PINTO AVILA Coordinador general de “DONABENY ASC” La nuit était venue et j'étais de retour dans ce lieu et ce moment la préparation à l'homme appeler que les artistes travaillent et nous appelons plaisir. Là encore, comme chaque jour de la vie était prêt à commencer le laboratoire artistique créé , mais ce soir n'était pas comme plus tôt cette nuit avait une odeur particulière , je dirais que c'est un ICAFRANCIA odeur , comme les participants du laboratoire étaient des enfants , les adolescents et les jeunes travailleurs Ica et la France , ce fut une première caractéristique du groupe , mais aussi était aussi un groupe très spécial pour les Nats (enfants et adolescents ) et une poignée d'amis vivant en France venait de viande posséder il ya quelques jours , exactement le 15 Août , le tremblement de terre . Pour cela, il a été décidé de diriger le travail de création collective au thème central dans les jours essaimé tyranniquement bouche et les oreilles de tous , " Tremblement de terre ". La noche había llegado y yo estaba nuevamente en ese lugar y preparándome para aquel  instante que los humanos llaman trabajo y que los artistas lo llamamos placer. Nuevamente como cada jornada de la vida estaba dispuesto a iniciar el laboratorio artístico de creación, pero esa noche no era igual que las anteriores, esa noche tenia un olor especial, diría que un olor a ICAFRANCIA, pues los participantes del  laboratorio eran niños, niñas, adolescentes y jóvenes trabajadores de Ica y Francia; esta era una  primera característica del grupo, pero además también era un grupo muy especial pues los NATs (niños, niñas y adolescentes trabajadores) y un puñado de los amigos de Francia acababan de vivir en carne propia tan solo algunos días atrás, exactamente el 15 de agosto, la catástrofe del terremoto. Para esto se había decidido dirigir el trabajo de creación colectiva hacia el tema central que en esos días pululaba tiránicamente en boca y oídos de todos, “El terremoto”. 

COLÒNIES ESCOLARS I DE VACANCES. PERSPECTIVA HISTÒRICA I SITUACIÓ ACTUAL.  

Nati Alcañiz Gascó Tècnica de gestió cultural de la Universitat Jaume I;   Castelló (Espanya) Quan un grup de persones es reuneixen per parlar d’allò que els arriba al cor, són capaços de transmetre-ho d’igual manera al públic que els escolta. Això justament va passar un dia 26 de novembre de 2013 al voltant d’una  taula.   Eixa vesprada els alumnes dels diferents mòduls de l’IES Francesc Ribalta i altre públic aplegat a la cita, van poder escoltar diferents veus sobre les colònies escolars i de vacances. No estan totes les que podrien però si una mostra d’allò que es mou a Castelló avui en dia, en ple segle XXI. Faltarien algunes altres, però això pot ser en una altra ocasió.  When a group of people gather to talk about what comes to the heart, they can pass it in the same way that the public hears. This just happened a November 26, 2013 around a table.   That evening the students of the different modules of the IES Francesc Ribalta and other public gathered at the event were able to listen various voices on school camps and holidays. They are not all they could but a sample of what moves in Castellon today, in the XXI century. Missing some others, but this may be another time.  
EXPERIENCIAS